AVALEHT

UUDISED

SUVESEIKLUSED KIHNUS JA PEKINGIS

Eliisabet Luure jutustab oma Kihnu ja Pekingi sündmustest nii:

"Suve keskpaigas käisin koos oma väikevennaga Kihnu saarel pillilaagris, kus mängisime pärimusmuusikat. Praami pealt maha tulnud, istusime kõik koos pillidega autokasti ja meid sõidutati laagripaika. Oli mõnus soe ilm, tuul puhus näkku ja käsi välja sirutades sai puudutada mööduvate puude lehti. Laagripaigas olid armsad värvilised õlgkatustega majakesed, mille seintele oli pildikesi joonistatud. Samas kõrval aia taga kõndisid lehmad ja haned ning natuke eemal lambad. Läksime kohe pillitundi, mis toimus hubases kaltsuvaipadega ruumis. Meil olid ukuleeled, kandled, kitarrid, karmoškad ja viiulid. Üks kohalik noormees õpetas Kihnu lugusid. Hiljem jalutasime mere äärde. Ühel õhtul tuli meile külla Kihnu Virve ja kohalikud tüdrukud õpetasid meile paeltepunumist ning Kihnu tantse.

Sümfooniaorkestriga lendasin pisut rohkem kui kaheks nädalaks Hiina festivalile. Esimesed kaks päeva veetsime Pekingis. Ilm oli väga palav ja niiske. Käisime koolitusel, kus õpetati teed valmistama, Keelatud Linnas, Hiina müüril, nefriiditehases ja ühel lahedal kontserdil, mis oli nagu tsirkuseetendus. Kolmanda päeva varahommikul asusime teele Qingdao poole, kuhu tuli sõita kümme tundi. Hotell oli meil 30korruseline, kuid seal ei olnud 4., 13., 14. ja 24. korrust, sest need pidid olema ebaõnne numbrid. Festivalile oli saabunud orkestreid Norrast, Prantsusmaalt ja mujalt. Iga päev hommikust lõunani olime proovis. Meil oli kuus dirigenti, kõik eri rahvustest. Koondorkestris mängis üle kolmesaja mängija. Meie oma kontsert läks väga hästi, rahvas tõusis püsti ja plaksutas."

Mis aga veel põnevat juhtus ja mida Eliisabet õppis nendelt reisidelt, loe lähemalt juba Oktoobrikuu Johannese Sõnumitest.

Lühendatult artiklist Johannese Sõnumid, Oktoober 2018 artuklist "Seiklused Kihnus ja Pekingis", lk. 5.

Johannese Sõnumid Oktoober 2018 »

← kõik uudised   ↑ üles

EELK Haapsalu Püha Johannese kogudus | Kooli 6, 90501 Haapsalu | tel 473 7166, e-post: haapsalu@eelk.ee